Теофана Димитрова
Лична информация
доц. д-р Теофана Димитрова,
е-мейл адрес: teofana.dimitrova@uni-plovdiv.bg
телефон: 032/ 261 366,
кабинет: 128 ст.,
приемно време: вторник 12.00-13.00
Преподавателска дейност
учебни дисциплини: Маркетинг, Маркетингови изследвания, Маркетингов мениджмънт, Бранд мениждмънт
Научни интереси
Маркетинг, Маркетингов мениджмънт, Фирмена конкурентоспособност, Бранд мениджмънт
Научни трудове
- ДИСЕРТАЦИЯ
Управление на продуктовия микс (на примера на пивоварната индустрия). Публична защита, Пловдив, май 2013 г., с. 202.
Рецензенти:
Проф. дин Рангел Трендафилов
Проф. д-р Йордан Йорданов
Управление на продуктовия микс (на примера на пивоварната индустрия). Автореферат на дисертация, УИ „П. Хилендарски“, П., 2013, с. 40.
- МОНОГРАФИИ
Димитрова Т. Маркетингов микс (теоретико-приложни аспекти), І част, УИ „П. Хилендарски”, П., 2014, с. 152.
- УЧЕБНИЦИ, УЧЕБНИ ПОМАГАЛА
Димитрова Т. Учебно помагало: Маркетинг (тезиси, задачи, казуси, тестове), УИ „П. Хилендарски”, П., 2014, с. 127.
Димитрова Т. Учебно помагало: Маркетинг (тезиси, задачи, казуси, тестове), УИ „П. Хилендарски”, П., 2016, с. 152.
- СТУДИИ
Димитрова Т. Продуктов микс (концепти, терминология и оперативни приложения), Научни трудове на Факултета по икономически и социални науки, УИ „П. Хилендарски”, том № 8, П., 2012, с. 173 – 190.
Димитрова Т. Състояние и развитие на пивоварната индустрия в България (ретроспективен анализ на развитието на сектора), Научни трудове на Факултета по икономически и социални науки, УИ „П. Хилендарски”, том № 8, П., 2012, с. 257 – 289.
Димитрова Т. Структуриране на каналите за реализация на производствена бизнес организация, Научни трудове на Факултета по икономически и социални науки, УИ „П. Хилендарски”, том № 6, П., 2009, с. 237 – 258.
Димитрова Т. Възможности за измерване и оценка на конкурентоспособността на продуктите, Научни трудове на Факултета по икономически и социални науки, УИ „П. Хилендарски”, том № 9, П., 2013, с. 259 – 277.
- СТАТИИ И ДОКЛАДИ
Димитрова Т. Маркетинг микс: някои аспекти от еволюцията на възгледите, Сборник: Икономика и туризъм (Икономика, демография, туризъм), УИ „П. Хилендарски”, Том ІІІ, 2012, с. 35 – 43.
Димитрова Т., Т. Янкова. Параметрично моделиране на жизнения цикъл на продукта, Сборник: Изследователски методи и технологии в икономическите и социални науки, УИ „П. Хилендарски”, П., 2012, с. 427 – 435.
Dimitrova T. Evolvement of Trade Mark To Brand, Trakia Journal of Sciences, vol. 9, S. Z., 2011, рр. 218 – 221.
Димитрова Т. Базови теоретични концепции за набирането и подбора като аспект от управлението на човешките ресурси, Сборник: Взаимодействието теория – практика: ключови проблеми и решения, „ЕКС – ПРЕС” ООД, Б., 2011, с. 449 – 454.
Dimitrova T. Alcohol Drinks in Bulgaria: Key Trends and Future Perspectives, Trakia Journal of Sciences, vol. 11, S. Z., 2013, pp. 401 – 404.
Димитрова Т., В. Станев. Стойностният подход в управлението на бренда, Сборник: Знанието – традиции, иновации, перспективи, „ЕКС – ПРЕС” ООД, Б., 2013, с. 480 – 484.
Станев В., Т. Димитрова. Цветовете в рекламата – трите страни на медала, Сборник: Знанието – традиции, иновации, перспективи, „ЕКС – ПРЕС” ООД, Б., 2013, с. 406 – 412.
Димитрова Т. Конкурентоспособност на продуктите: методологически аспекти, Сборник: Перспективи пред индустриалния бизнес, „Иво-консулт”, В., 2013, с. 93 – 96.
Димитрова Т., К. Десев. Електронните системи за управление на взаимоотношенията с клиенти – състояние и перспективи, Сборник: ЕЛЕКТРОНИКА, С., 2014”, с. 248 – 253.
Dimitrova T. Theory of Constraints and Product mix Decision, Научный журнал “ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ”, Д., 2014, с. 54 – 57.
Димитрова Т. Активная упаковка – вызов для производителей и возможности перед ними. XXXV Международная научно-практическая конференция „Экономика и современный менеджмент: теория и практика”, Н., № 3 (35), 2014, с. 42 – 47.
Костова И., Т. Димитрова. Взаимодействие между цената и другите елементи на маркетинг микса, Сборник: Източноевропейският преход и социално-икономическото разслояване, П., 2014, с. 183 – 189.
Димитрова Т. Маркетингова ориентация на фирмата” и/или „пазарна ориентация на фирмата, Сборник: Бизнесът – позитивната сила в обществото, С., 2014, с. 250 – 257.
Димитрова Т. Вътрешният маркетинг: Панацея или Пандора, Сборник: Съвременни управленски практики VІІІ „Целесъобразност и риск в бизнес проектите”, 2014, Б., с. 127 – 132.
Димитрова Т. Маркетингов микс: началото и безкрая, Сборник: Времена на несигурност и рискове: възможности и перспективи за развитие, ИУ „П. Хилендарски”, П., 2014, с. 232 – 238.
Yosifov, T., T. Dimitrova. The banking sector product innovations – gearing factors for customer confidence, Scientific anniversary conference with international participation, Stara Zagora, 2015, pp 115 – 120.
Dimitrova G., T. Dimitrova. Competitiveness of the Universities: Measurement Capabilities, Scientific anniversary conference with international participation, Stara Zagora, 2017, под печат.
Dimitrova T. Wine Drinks in Bulgaria: Key Trends and Future Perspectives, Scientific anniversary conference with international participation, Stara Zagora, 2017, под печат.
Димитрова Т. Оценка на стратегическата позиция на организацията посредством SPACE анализ, // Народностопански архив, Година LXX, Книга 3 – 2017, с. 21 – 35.
Димитрова Т., К. Десев, В. Станев. Приложение на хибриден модел за анализ, комбиниращ методите AHP и SWOT – по примера на Неврологичното отделение на МБАЛ „Св. Пантелеймон“ – Пловдив, // Обща медицина, 4/2017, под печат.
Димитрова Т., А. Димитров. Възможности и ограничения за финансиране дейността на малките и средни предприятия в България по линия на Европейските структурни фондове, Сборник: Фирмите и пазарите в България в условията на евроинтеграция – продължаващата адаптация, „Наука и икономика”, В., 2008, с. 77 – 87.
Димитрова Т. Маркетинговата концепция в болничния сектор (пациентът – цел или средство), Сборник: Предизвикателства пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза, „ЕКС – ПРЕС” ООД, Б., 2010, с. 348 – 355.
Димитрова Т. Неориентираната ориентираност на висшите училища, работодателите и студентите (относно качеството на висшето образование и критериите за професионална реализация), Сборник: Научни изследвания – висше образование – иновации, УИ на МВБУ, С., 2011, с. 326 – 337.
Димитрова Т. Професионалната реализация на дипломираните студенти в ПУ “П. хилендарски”, Сборник: Научни изследвания – висше образование – иновации, УИ на МВБУ, С., 2011, с. 316 – 325.
Димитрова Т. Организационно-управленска структура и организация на маркетинговата дейност, Сборник: Традиции и приемственост, „Фабер”, В. Т., 2012, с. 195 – 206.
Димитрова Т., В. Хаджиева. Продуктовият и дистрибуционният микс в оценката на конкурентоспособността на продуктите, Сборник: „Източноевропейският преход и социално-икономическото разслояване”, П., 2014, с. 225 – 233.
Димитрова Т., М. Братков. Ценовият и промоционалният микс в оценката на конкурентоспособността на продуктите, Сборник: „Източноевропейският преход и социално-икономическото разслояване”, П., 2014, с. 234 – 240.
Десев К., Т. Димитрова. CRM в онлайн социалните мрежи, Сборник: „Маркетингът – опит и перспективи“, 2017, с. 458 – 467.
Участия в научно-изследователски проекти
Означения: В – вътрешен проект; Н – национален проект.
№ | Проект (финансираща програма/организация, название) | Година | Вид проект | |
В | Н | |||
1 | Ръководител на проект към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски” на тема: Професионална реализация на дипломираните студенти в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. | 2008-2009 | В | |
2 | Участник в проект към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски” на тема: Разработване на софтуерна система от аналитични и симулационни модели за преподаване на икономически и управленски знания. | 2009-2010 | В | |
3 | Участник в проект към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски” на тема: Интелигентни методи за обработка на бизнес информация. | 2011-2012 | В | |
4 | Участник в изследователски проект на фонд „Научни изследвания“ при ПУ „Паисий Хилендарски “ на тема: Съвременни изследователски методи и технологии в икономическите и социалните науки. | 2013-2015 | В | |
5 | Функционален експерт в национален проект BG051PO001-3.3.07-002, финансиран по ОП „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд: Студентски практики. | 2013-2014 | Н | |
6 | Участник в национален проект BG051РО001-4.3.04-0064, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд: Пловдивски електронен университет: национален еталон за провеждане на качествено електронно обучение във висшето образование. | 2013-2014 | Н | |
7 | Участник в изследователски проект, финансиран от фонд „Научни изследвания“ при ПУ „Паисий Хилендарски“, Устойчивото развитие – икономически, социални и политически проблеми. | 2015-2016 | В | |
8 | Академичен наставник в национален проект BG051PO001-3.3.07-002, финансиран по ОП „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд: Студентски практики | 2016-2017 | Н | |
9 | Участник в проект към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”: ЧФ 2016-6 Филип Котлър и маркетингът – традиции, превъплъщения, визии. | 2016 | В | |
10 | Участник в проект към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски” на тема: Маркетингови комуникации и изграждане на конкурентни предимства от висшите училища. | 2017-2018 | В | |
11 | Участник в проект на към Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски” на тема: Предизвикателства и бариери пред задълбочаване на интеграционните процеси за новоприетите страни членки на ЕС /на примера на България/. | 2017-2018 | В | |
12 | Академичен наставник в национален Проект BG05M20P001-2.002-0001, финансиран по ОП „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд: Студентски практики | 2017-2018 | Н | |
Общо:
|
12 | 8 | 4 |
https://www.researchgate.net/profile/Teofana_Dimitrova