Татяна Нецева-Порчева
- Лична информация – име, имейл, телефон, кабинет, приемно време
доц. д-р Татяна Нецева-Порчева
+ 359 889 296 347
каб. 126
приемно време: 11.00 – 13.00ч. /летен семестър/, каб. 126
- Преподавателска дейност – какви учебни дисциплини води със студентите в ПУ;
ОКС „БАКАЛАВЪР“
- Стратегически маркетинг
- Маркетинг на индустриалния пазар
ОКС „МАГИСТЪР“
- Маркетинг на услугите
- Научни интереси – описание на областта и темите за изследване
B2B маркетинг, Маркетинг на услугите, Ценова политика
- Научни трудове и участия в научно-изследователски проекти
- Монография
- Нецева-Порчева, Т., Ценообразуване на база ценност – в търсене на печеливши ценови решения, ИК-УНСС, София, 2012, 162 стр.
- Учебници и учебни помагала
- Нецева-Порчева, Т., Теория и практика на трансферното ценообразуване, УИ „Стопанство”, София, 2011, 174 стр.
- Дуранкев, Б., Катранджиев, Хр., Нецева-Порчева, Т. и др., Глава десета „Ценова политика” в учебника „Ключ към маркетинга“, УИ „Стопанство”, София, 2011, стр. 300-337.
- Желев, С., Младенова, Г., Нецева-Порчева, Т. и др., Глава осемнадесета „Маркетинг на услугите“ в учебника „Маркетинг“, ИК-УНСС, София, 2012, стр. 486-519.
III. Статии
- Нецева-Порчева, Т., Ценообразуване на инвестиционни продукти – още един прочит с поглед в бъдещето, сп. Бизнес посоки, бр. 2/2014 г., Издание на Центъра по икономически и управленски науки – Бургаски свободен университет, Бургас, декември 2014, стр. 67-76.
- Нецева-Порчева, Т., Иновации в ценообразуването – ценообразуване на база ценност, Юбилеен сборник „Маркетингови метаморфози и предизвикателства в дигиталната ера“ по случай 15-годишнината на катедра „Маркетинг“ в Центъра по икономически и управленски науки на БСУ, Бургас, юни 2013, стр. 188-209.
- Netseva-Porcheva, Т., Application of the Price Discrimination in Marketing, Economic Alternatives, Issues 3, 2013, pp. 51-63.
- Нецева-Порчева, Т., Сегментирането на пазара на база ценност – необходимо условие за успешно ценообразуване, сп. Икономически и социални алтернативи, бр. 2, ИК-УНСС, 2012, стр. 63-74.
- Нецева-Порчева, Т., Теоретични и приложни аспекти на стойностното ценообразуване, сп. Икономически алтернативи, бр. 5, УНСС, 2010, стр. 120-133.
- Netseva-Porcheva, Т., Value-Based Pricing – А Success Factor in the Competitive Struggle, Marketing, 2011, vol. 42, no. 4, pp. 227-236.
- Netseva-Porcheva, Т., Value-Based Pricing, Marketing, 2010, vol. 41, no. 4, pp. 250–255.
- Научни доклади на конференции
- Нецева-Порчева, Т., Ценообразуване на услуги – особености, опит и перспективи, Международна научна конференция, посветена на 20 години от създаването на катедра Маркетинг при Икономически университет-Варна, Варна, 29-30 юни 2017, стр. 289-300.
- Нецева-Порчева, Т., Ценови стратегии на фирмите в условия на икономическа криза, Научна конференция с международно участие „Знанието – традиции, иновации, перспективи“, Бургас, 14-15 юни 2013, стр. 386-393.
- Нецева-Порчева, Т., Използване на трансферните цени във фирменото управление, Научна конференция „Стратегическото планиране и програмиране: настояще и бъдеще“, София, 13 декември 2013, стр. 363-374.
- Нецева-Порчева, Т., Ценообразуването – реалност и проекции в бъдещето, Трета международна научна конференция „Маркетингът – реалност и проекции в бъдещето“, 28-29 юни 2012, Варна, стр. 297-306.
- Нецева-Порчева, Т., Нови тенденции в стратегическото ценообразуване, Международна юбилейна научна конференция 75 години Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов „Икономиката и управлението в XXI век – решения за стабилност и растеж“, Том 3, 8-9 ноември 2011, Свищов, стр. 316-324.
- Нецева-Порчева, Т., Ценностен подход на ценообразуване, Дни на науката на ТУ-София 2011, 20 години Стопански факултет, IX Международна научна конференция „Мениджмънт и инженеринг’11”, Том II, 19-22 юни 2011, Созопол, стр. 518-529.
- Научно-изследователски проекти
- Научно изследване „Профилиране на фирмите, опериращи в България, според възприетите ценови стратегии“, по договор НИД НИ-16/2017. Научното изследване е със срок на изпълнение 07.04.2017 г. – 07.04.2020 г. и е финансирано със субсидия от Държавния бюджет. Ръководител на проекта.
- Младенова, Г., Нецева-Порчева, Т. и др., Четвърта част „Адаптиране на ценовите стратегии на фирми, опериращи в България в условията на икономическа криза“ в разработка по проект „Маркетинговите стратегии на фирми, опериращи в България в условията на икономическа криза“, финансиран от фонд „НИД на УНСС, договор № НИД 1-18/2011 г., ИК-УНСС, София, 2015, стр. 79-99.
- Катранджиев, Хр., Нецева-Порчева, Т. и др., Раздел трети „Влияние на икономическата криза върху харченето, спестяването и ползването на заеми“ в разработка по проект „Изследване на потребителското поведение по време на криза – промени в харченето, спестяването и ползването на заеми“, финансиран от фонд „НИД на УНСС, договор № НИД 21.03-36/2009, ИК-УНСС, София, 2013, стр. 39-76.
https://www.researchgate.net/profile/Tatyana_Netseva-Porcheva